סערה • ארליך קרא לערבים "אל תרצחו חרדים, הם לא עולים להר הבית"

ארי וידר | צילום: בועז בן ארי 6 Comment on סערה • ארליך קרא לערבים "אל תרצחו חרדים, הם לא עולים להר הבית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גימיק של כתב 'משפחה' אריה ארליך גרם לסערה ועורר ביקורת רבה וכמעט קונצנזוסיאלית.

לטעמם, דבריו של ארליך מעניקים לגיטימציה לערבים לרצוח יהודים דתיים לאומיים, כמו"כ, אחרים רואים בכך התפרסות בפני האויב.

בטורו ב'משפחה' פתח ארליך עם כיתוב בערבית, ובהמשך כתב "לא להיבהל. שום פורץ מחשבים אסלאמי עדיין לא השתלט על מחשבי מערכת העיתון. הטקסט הזר שפותח את הטור אינו תוצאה של פעולת זדון, גם לא תולדה של טעות דפוס".

המאמר תורגם באמצעות "גוגל טרנסלייט" ולכן התרגום לקוי, מה שגרם ליודעי ערבית לגחך על הטקסט המקורי.

במאמרו הוא כתב "אנו, הציבור החרדי, אין לנו שום עניין בעליה להר הבית בזמן הזה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף. יותר מזה: ההלכה רואה בכך איסור חמור – איסור כרת. לפיכך, לעולם לא תראו חרדים מטפסים בהר, למעט משפחה אחת, בודדת, שפועלת על דעת עצמה וזוכה להוקעה על מעשיה. אז גם אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס קוו בכיפת הסלע – מה שלא נכון למיטב ידיעתנו – לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו".

סגן שר הבטחון אלי בן דהן מהבית היהודי כתב בסרקזם בתגובה לטור: "לידיעת אריה ארליך, דובר החמאס, סמי אבו זוהרי מסר: ההתנגדות מקבלת בקשתך לא לרצוח חרדים ומבקשת כתובות של יהודים דת"ל וחילונים כדי שנרצח אותם".

20151029032318

גם גורמי תקשורת חרדים תקפו את הטור ואמרו: "בכל הדורות, מאנטיוכוס עד היטלר, היו יהודונים שבקשו מהצורר: אותנו אל תהרוג. אנו שונים מהיהודים הרעים. השבוע עשה זאת כתב 'משפחה' בשיא השפלות" כך עורך כפר חב"ד אהרן דב הלפרין.

ברשת החברתית – טוויטר תקפו את הטור מימין ומשמאל. העיתונאי בני רבינוביץ כתב "מודעה מבישה. גם זה בסגנון פשקווילי נוסח נטורי קרתא". הצלם בועז בן ארי תהה "מאי חזיתו דדמא דהאי סומק טפי. דילמא דמא דהאי סומק טפי". תרגום: מי אמר שדמך סמוק יותר". לדבריו "פניתי הבוקר במכתב נרגש. לאגודת הקניבלים. וליו"ר החיות הטורפות ביער שלא יטרפו אותי. כי אני צמחוני".

ד"ר מיכאל בן ארי הזכיר כי "עיתון משפחה פונה לרוצחים לבקש לא לרצוח חרדים … השאר זה בסדר כנראה. (שכח שהפוגרומים בתרפ"ט בגלל יהודים שהלכו לכותל)", ואילו העיתונאי שלומי סגל כתב בסרקזם "שני חרדים ניצלו בנס מפיגוע דקירה בשער שכם לאחר שנתנו למחבל לקרוא את טורו השבועי של ארליך".

עורך משפחה יוסי אליטוב צייץ מה שנראה כסוג של התנצלות. לדבריו "חייבת לבוא הבהרה נחרצת: אין "חרדים", יש "יהודים". השנאה האסלאמית לא מבדילה בין יהודים מכל סוג – חרדים, סרוגים וחילונים ושגיאות מי יבין".

CSed08BWwAAyOSa

כלי תקשורת פלסטיני מפרסם את טורו של ארליך

אריה ארליך הגיב הבוקר לביקורת וכתב:

  1. חובשי הכיפות הפכו לסמלי הג׳יהאד הנוכחי. התנועה האיסלאמית מנסה לצייר את המאבק בגוונים של מלחמת דת וקוראת לתוקפנות נגד בעלי חזות דתית.
  2. טורי במגזין משפחה אומר: מלחמת הדת הזו היא הסתה פראית שמקורה בשמועה דמיונית. רוב שומרי המצוות אינם עולים להר הבית, ולו מהסיבה ההלכתית. גם אלה שעולים להר – עושים זאת מתוך תחושה של זיקה היסטורית למקום ולא בשל כוונות מעשיות כלשהן.
  3. הטור מנסה – בלא מעט נאיביות, יש להודות – לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור ולנטרל את ההסתה האסלאמית השקרית.
  4. מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי – כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה השטחית.


6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    רגע, אבל, למען ד', איך? איך? איך הועדה הרוחנית של משפחה בדקה את הטקסט בערבית?

  2. 5

    אריה ארליך כולנו אתך! יש כאן מצב בלתי נסבל שקיצוניים דת"לים יוצרים התססה בפעולות "תג מחיר" ובעלייה להר הבית האסורה לפי כל גדולי התורה וגם לדעת הרבנים הראשיים לדורותיהם ואח"כ הם עוד דורשים מאתנו לא להתנער מהם. אורי אריאל, בן דהן, בן ארי וכל יתר הבנים הקיצוניים תתביישו

  3. 4

    חכמים היזהרו בדבריכם, וק"ו חכמולוגים.

  4. 3

    אסור לעשות דבר כזה זה נשמע התרת דמם של יהודים

  5. 2

    ם אריה ארליך הביתה נכשלת מתיר דם רודף ציבור שלם פלא לא יאומן העם שותק

  6. 1

    ערליך חזק ואמץ כה לחי
    המזרחניקים לא מתביישים, הם אשר מציתים את כל האש, ורק הם אשמים בכל השפכיות דמים שנשפך, ומי שבא להגיד שהוא לא חושב ככה והוא לא מוכן שדמו ישפך רק בגלל שמזרוחניקים רוצים לשפוך דם ישראל, הם צועקים עליו מתיר דמם של ישראל
    בושו לכם במקום שתפסיקו מיד את המעשים שלכם, אתם עוד צועקים שערליך מתיר דמם של ישראל,
    ערליך עשה רק במעשה הגדול הזה רק להקטין את הסכנה, אם אתם רוצים להפסיק שפכיות דמים תפסיקקו לעלות להר הבית, ולא לצעוק שהוא שופך את דמכם